söndag 12 maj 2013

Långhelg

Den här helgen har varit full av aktivitet, men samtidigt stunder av eftertanke och vila.

Fredag
Vi begav oss till landet för att röja slån. Härligt att få ta i lite och dra ur sig lite ilska.
Självklart passade jag på att virka lite i bilen...
På kvällen sedan hade jag lite svårt att somna och passade på att göra i-cordkanten på Offe. Det var första gången jag gjorde en i-cord avmaskning, men är supernöjd med resultatet. Nu har jag bara en ärm kvar att sticka.
Lördag
Var i en lite större leksaksaffär i Kalmar för att köpa födelsedagspresenter och då -  Äntligen hittade jag mitt golvpussel! Nu hoppas jag att det blir lite lättare att blocka.
Efter stadsturen var det middag hos svärföräldrarna. Gott som alltid! Självklart blev det lite i-cord avmaskning i bilen ^^.

Söndag
Efter den goda middagen hos svärföräldrarna var vi och inhandlade lördagsgodis. Burken som vi lade plockgodiset i blev på söndagsmorgonen förvandlad till garnburk. Lite fint papper och tejp och ett par hål i locket gjorde burken till en praktisk hjälpreda vid flerfärgsstickning. Förhoppningsvis.
Ja, och sen har dagen bland annat varit fylld av musikal. Jag spelade Trädgårdsmästaren i musikalen Ogräs i rabatten i Algutsrums kyrka på Öland. Det var andra gången vi ("Vi" är medlemmar ur körerna Joy Kidz, Joy Voice, jag och en kvinna som heter Ulrika) spelade den, så det gick bra. Om man frågar mig.
Här laddar jag upp...

Ja och sen var det en liten stund kvar av kvällen efter middagen. Då sydde jag lite på min klänning. Ärmar, dragkedja, krage och fållning kvar.
Bilden är mörk och dålig, jag vet, men en aning om hur den blir kan man få.

Ja, ungefär så här har det varit. Har gjort allt möjligt och lite till. Allt för att slippa tänka på jobbet...

Petronella

  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar