söndag 2 juni 2013

Den här maj alltså...

... har varit så himla kall. I alla fall på kobben där jag bor. Då blir det lite småprojekt gjorda som egentligen inte alls har med sommar att göra. Så... jo då... det har blivit ännu en Diamond Hat. Bara för att den är så kul att virka och för att jag tycker att den har sån fin passform. Jag hade min lila varje dag i vintras.
Den här är i alla fall grön som ärtor och gräs och inte vit som snö.
Den blir bra att ha på lager till vintern när kvällarna är korta och man inte hinner sticka eller virka så mycket. Det kan också vara så att det finns någon som alltid har önskat sig en ärtgrön diamantmössa...

Nu hoppas jag att åskan håller sig borta i natt så vi kan sova gott.

Petronella

P.S Den skarpsynte kan se att mina tomatplantor är högre än jag. D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar