söndag 23 juni 2013

Klänning (och kofta)

Min klänning är klar! Äntligen! Invigd idag på finaste Olles dop.  Har utgått från ett gammalt burdamönster från tidigt nittiotal och gjort om det lite så det passar mig och mina idéer. Jag är verkligen ingen sömmerska utan syr vitt och brett som jag tycker.
Tyget är nog egentligen till för gardiner och dylikt, men jag blev lite kär i blommönstret och färgerna och såg direkt framför mig en klänning med mycket vidd i kjolen.
Tre blompärlor pryder halskanten...
... och en virkat vit ros pryder midjebandet.
Hur eller hur så är i alla fall jag nöjd och jag har svårt att tro att det finns en likadan till ^^.

Jag vill också visa att jag har stickat klart kroppen på min kofta uppifrån och ner. Bara ärmarna kvar. Men de får vänta till temperaturen sjunker lite. Det är ganska varmt att ha allt det där yllet i knät...
Detta borde innebära att det finns utrymme att påbörja något nytt projekt... eller två...

Ha det gott i sommaren och njut av värmen och sommarkvällarna. 

Petronella

P.S Imorgon börjar semestern. Och den tar inte slut förrän 12 augusti! D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar