söndag 21 juli 2013

Bosse Bus

Jaha, så har då ännu en kamrat lämnat Trädgårdsgatan. En busig liten kamrat som älskar kex, särskilt Mariekex.
Bosse gillar inte bara kex, han gillar de flesta saker på B. Blommor...
... och bakning.

Bullar står högt i kurs, men som sagt, Mariekex fungerar också bra.
Men man måste se upp. Jag försökte gömma mina kex i en plåtburk, men Bosse nosade rätt på dem och såg inte alls skyldig ut när jag ertappade honom i vår kexlåda. Han blev mest sur för att jag avbröt honom i hans smaskande.
Det bästa av allt är nog att han tycker om andra saker på b, nämligen barn och bebisar. Jag tror att han längtar lika mycket som Pernilla och Henrik efter den väntade bebisen.

Bosse är virkad efter Mia Bengtssons mönster "Glad Filur" ur boken "Virka roliga amigurumis"i garnet Cotton Eco (Schachenmayr) med virknål 2,75. Det gick åt ca 40-50 gram.
Just den här figuren har jag gjort i många exemplar och den har blivit en favorit hos både mig och många mottagare. Även om mönstret är detsamma så blir de alla olika. En del får hår, en del mössa, en del är finast bara som de är. Som Bosse till exempel. Bosse är den första jag tillverkar där jag inte vet om den blivande ägaren är kille eller tjej, men när han kom hem till sitt nya hem så passade han in på direkten.

Jag hoppas och tror att både bebis och Bosse kommer att trivas med varandra.

Idag vill jag också passa på att skicka några hurrarop ända till Stockholm där äldste sonen bor. Han fyller 23 år idag och jag minns den dag han föddes som om det var igår. Älskade Jesper. Grattis på födelsedagen!

Petronella

2 kommentarer:

  1. Bosse har redan skaffat massa nya vänner här hemma hos oss.. Men det bästa vännen ligger tyvärr kvar i magen fortfarande.. Dom kommer att klicka med en gång, det lovar jag!!
    Tack såååå mycket för vår nya ''familjemedlem''

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Det är detta som är så roligt med handarbete. Glädjen hos mottagaren och glädjen att få göra. Kram på er!

      Radera