tisdag 20 augusti 2013

Nu blommar det

Har börjat jobba igen efter semestern med allt vad det innebär... dessutom har familjens yngsta medlem börjat första klass så, ja, bloggtorkan är ett faktum.
Men lite afrikanska blommor har jag lyckats åstadkomma på kvällarna i mitt zombieliknande tillstånd. Och allt är Dödergöks fel. Hon hade en lite blomvirkskola på Instagram och då blev jag lite sugen på att återuppta dessa blommor som kan kombineras i all oändlighet. Allt från flodhästar till fina plädar.
Jag passar på att göra mig av med lite udda nystan som ligger och, nej, inte skräpar, men tar plats. Har tänkt att man kanske kan bilda större blommor av sju små med samma färgtema (som de till vänster) och sedan virka ihop till något större. Vi får se... Kul är det i alla fall...

Men så kallt som det är på morgnarna får jag nog sätta fart med mina vantar igen.

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar