tisdag 15 oktober 2013

Grubblerier, UFO-bantning och nya stick-sug

Min frånvaro på bloggen betyder inte att jag på något sätt är overksam, det kan inte sägas för många gånger, utan beror mest på att jag inte har så mycket mer än halvfärdiga projekt att visa. Det kan ju i och för sig ha en poäng. Robert Broberg sjunger ju "målet är ingenting, vägen är all all all all all all allt", men vem vill se en halvfärdig socka?
Nej, tänkte det...

Makens kofta är ett sånt där stort projekt som tar tid och som måste bli färdigt snart. Han vill nämligen ha med den på den stundande Cypernresan. Ja, då får man ju snällt sitta och sticka på den om kvällarna fast man helst skulle vilja sätta tänderna i en ny idé eller ett nytt stick-sug man hittat på Ravelry. Som den här baskern till exempel.

Dscn0667_small2
Brambles Beret av Amanda Muscha. Eller den här uggletröjan Owls.


3049226397_705fed1872_n 
Eller de här roliga sockarna Gimme Coffee av Karin Aida.
Coffee_05_small2 
Eller den här gulliga barnkoftan Cardigan for Merry av annypurls.
338755457_b11102f414_n 

Ja, så var det det här med grubblerierna. Jag har så många tankar och funderingar just nu. Kroppen är full av känslor som känns rent av fysiska och jag finner det vilsamt att sticka eller virka medan jag grubblar. Jag har nämligen inte ord till allt. Det står utanför min kompetens, om man säger så... Det är stora beslut som måste tas och jag har väl bestämt mig. Ska bara låta beslutet och tanken få lägga sig lite innan jag gör det offentligt. Men, mer om det en annan gång...

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar