lördag 5 oktober 2013

Nöjd

Idag känner jag mig nöjd över att jag...
.. lyckades nysta upp tre nystan med trasgarn. Ett gammalt lakan blev slaktat under Melodikrysset. Jag är också nöjd med...
... min Moodboard som jag fick färdig idag. En spännram i trä från IKEA som jag spänt upp linnetyg på. På baksidan har jag satt fast en frigolitskiva så jag kan nåla fast saker. Så nu sitter där stickade provlappar och virkade färgidéer och blommor i olika modeller och en liten memolapp. Den lär nog fyllas på med mer vad det lider. En annan sak jag är nöjd med är att vi idag...
... har fått vardagsrummet färdigt. Jag är jättenöjd med hur vår gamla soffa fick nytt liv framför den nya fondväggen.
Förra helgen köpte jag två tennljusstakar på en loppis. Det visade sig att de var från 1937. Jag är så nöjd med det köpet. Nu samsas de utan problem med ett modernt fat från Paradisverkstaden.
Hur fina är de inte???

Och hur fina är inte färgschatteringarna på det här sockskaftet?
Garnet heter Let´s knit och kommer från Svarta Fåret. Jag fick ett nystan över när Offe var klar och det visade sig att det fanns ett sockmönster på insidan av banderollen. Ett nystan räcker till ett par sockor. Jag är så nöjd med färgerna.
Jag är också nöjd med att Anna och jag hann pyssla en stund idag. Jag lyckades få henne att städa sitt rum (vilket jag också är nöjd med) och då upptäckte vi att hon behövde fler pennställ. Ja, det var bara att ta fram ett par burkar, lim, sax och en liten tapetbit och sätta igång.
Jag är också nöjd med hur blått det här inlägget blev. Feeling blue är nämligen positivt för mig.

Sen finns det saker som jag inte är så nöjd med, men dem struntar jag i just nu.

Och så sänder jag lite extra kärlek till min pappa. Hej hej pappa! Krya på dig!

Petronella





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar