lördag 26 oktober 2013

Packproblem

Så här fundersam är jag just nu.

Jag ska nämligen till Cypern en vecka för att krama min mamma och fira min annalkande födelsedag och bada och sola och vila och njuta av att slippa vardagen några dagar.
Resan i sig är inte något bekymmer. Nej, det är vilken stickning/virkning jag ska ta med mig...
Det här är liksom de projekt som inte blivit ufo:n ännu, som jag faktiskt håller på med. Ska jag ta med sjalen, sockarna, vantarna, spindelsjalen, de afrikanska blommorna, koftan...?

Hmmm... Maluka är ju smidig, tar inte så stor plats och mönstret kan jag utantill. Sockarna likaså. De skulle behöva bli klara. Vantarna också i och för sig. Makens kofta får stanna hemma. Den väger alldeles för mycket! De afrikanska blommorna också. För många olika färger. Men spindelsjalen kanske? Bara bomullsgarn och virknål. Det borde funka. Fast sjalen skulle också funka... Jag kanske ska börja på något nytt praktiskt reseprojekt? Nja... jag vet inte...

Hur som helst. Nästa vecka blir det inte lika mycket handarbete som det brukar bli, men jag lovar att återkomma med vilken resestickning det blev. Kanske kan det bli något avslutat projekt?

Τα λέμε σύντομα!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar