söndag 20 oktober 2013

Underbara höst

Luften är klar och naturen bjuder på en färgsprakande palett. I löv it.
På hösten kan jag tänka. Gå ner i varv. Andas. Följa naturens gång. Inspireras. 
Till och med bajset är vackert på hösten. En naturlig installation på det strandsvallade kalkstensgruset vid en strand på östra Öland. En halvsmält orange (så klart!) fågelbajs och en välsmält komocka bredvid varandra. Ett riktigt konstverk om jag får säga det själv. Och det får jag ju ^^.

Har haft min äldste son hemma under helgen. Tänk så roligt det är när barnen hittar hem då och då! Innan han for gjorde vi en liten pumpagubbe. Det är härligt med kreativa barn. Genast fick jag en idé till en ny vante. En Mr Pumpkin till de som är roade av Halloween. Det är inte jag, men det är en annan historia ^^.




Ha det gott i höstmörkret!

Petronella


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar