lördag 23 november 2013

Dresden-blomma

Jodå, nu kan jag avslöja vad jag höll på med i förra inlägget, om du inte redan har listat ut det. För första gången någonsin har jag sysslat med lite patch-work. En hel del trixande och sömnad för hand har det blivit. Att sy för hand är bra när tankarna flyger och far...
Men nu är den klar. Tyvärr han jag inte fota innan dagsljuset försvann (som vanligt så här års). Hade heller ingen lust att vänta på en ny dag, så bilderna är lite mörka (som vanligt).
Jag är inte jättenöjd med resultatet. Blommans konturer försvann liksom när jag sydde ihop kuddfodralet. Jag skulle ha gjort kronbladen lite mindre, så kanske blomman hade framträtt mer. Men nu vet jag ju det till nästa gång.
Jag kunde inte bestämma mig för om bakgrunden skulle vara blå eller grå, så jag tog halva blå och halva grå. Då blev baksidan så här.

Även om det var lite trixigt så var det ett kul sätt att bli av med små stuvbitar. Jag har inte sytt min sista Dresden-blomma.
I övrigt så har jag tjuvstartat lite och låtit advent flytta in i mitt lilla köksfönster.
Dessutom hade Anna och jag en liten pysselverkstad i köket tidigare idag. Vi tillverkade årets julkort. Och det var så roligt så vi nästan inte kunde sluta ^^. Så nu känner vi att julen är på gång.




Ha en fortsatt trevlig lördag!

Petronella




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar