lördag 9 november 2013

Glittrig sjal

Nu är den färdig. Jag har stickat en Maluka till. Jag gillar verkligen det mönstret. Först stickar man spetsen och sen plockar man upp sjaldelen och stickar förkortade varv. Den här ska jag ge bort. Till vem är en hemlis, men det är kärlek instickad i varenda maska.
Den här förbenade hösten är ju omöjlig att ta bra bilder i... mörker, mörker, mörker...
... men mina pelargoner blommar oförtrutet vidare.
Sjalen är stickad i garnet Creative reflection från Rico Design. Det gick åt ett nystan + 10 meter på stickor 4. Mönstret kan du hämta här.

Annars går jag mest hemma och skrotar och hostar. Hade en envis förkylning med mig hem från semestern. Men idag har jag suttit vid symaskinen en stund. Vad ska det bli av det här tro?
Okej, ni får en ledtråd till.




Fortsättning följer...

Petronella




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar