söndag 29 december 2013

2013

2013 har varit ett bra år på alla sätt och vis och jag hoppas att de sista dagarna kommer att fortsätta på den inslagna banan. Dotterns sjuårsdag hägrar på årets sista dag och det ska pysslas lite med det så detta är förmodligen årets sista inlägg.

Ett år innehåller ju dagar av trötthet, sorgsenhet och mindre roliga inslag, men allt som allt är jag oerhört tacksam över det liv jag lever. Jag har en fantastisk och stor familj. Jag har ett arbete som jag trivs med och elever som ständigt utmanar mig på ett positivt sätt. (Det får jag inte glömma bort när jag gnäller över hur långt jag har till jobbet) Jag har fått förmånen att leva och uppleva min fyrtioårsdag och får vara med och se mina barn växa upp och frigöra sig. Jag fick också under hösten se och uppleva delar av Cypern.
Jag har också utvecklats på det andliga planet och fått uppleva hur Gud talat till mig och jag vet nu att Han har en plan för mig och mitt liv som jag är högst delaktig att påverka i den takt jag vill. 2014 blir ett spännande år.
Jag har också dragit igång ett stickcafé här i Färjestaden. Vi är inte så många ännu, men jag hoppas på fler stickare när vi drar igång igen den 16 januari.

Jag har begåvats med en förmåga att skapa saker av garn som jag är så oerhört tacksam över. Dessa stunder av fullständig njutning när jag kopplar bort allt annat. Jag är inte supersnabb, och har alltid fler projekt på gång samtidigt, men en del har jag lyckats knåpa ihop under året. Detta är vad som finns under min projektflik på Ravelry och som jag gjort under 2013.

Jag har gjort en Offe, flera disktrasor, två Maluka, två par vantar (ett par i egen design), en Bosse, tre par slippers, en stor Opsa-sjal och så har jag min halvfärdiga ullkofta och makens kofta med här som inte är riktigt färdiga än. Jag har också stickat sockor och virkat två diamantmössor som inte finns med här på bilden. Så har jag sytt två klänningar, en kudde och några kaffeväskor och pysslat och knåpat med annat... Så fast jag satt och tänkte att jag inte gjort något i år så har jag ju faktiskt det. Och de flesta sakerna har jag ju faktiskt gett bort, så jag känner mig nöjd. Glädjen i att sticka, sy och virka har kombinerats med glädjen att få ge.

Med hopp om ett nytt givande 2014 önskar jag alla ett Gott Nytt År!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar