fredag 20 december 2013

Papperstomtar

Jag har en fantastisk kollega som brukar förse mig med små pyssel- och mönstertips. (Hon syr för övrigt de mest fantastiska lapptäcken man kan tänka sig och har en blogg http://lottaslappar.wordpress.com) Senast fick jag en kopia ur en jul-Allers från 2012 av henne där det var beskrivet hur man viker papperstomtar. Ni som följer mig vet att jag nämnt och visat dessa tomtar tidigare.
Men jag kan verkligen inte sluta vika tomtar!! Man kan ha dem till så mycket. Man kan sätta dem på en pinne i amarylliskrukan.
Eller använda dem som julklappsadress.
Eller varför inte en tomtegirlang eller som julgransprydnader. På en magnet på kylskåpet. Sätt den på en häftkudde på ett fint pappersark och du har en fin jultavla.

Möjligheterna med ett kvadratiskt papper är oändliga. Så länge det har vit baksida. Som vanligt är det bara fantasin som sätter gränser.

Pyssla lugnt!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar