söndag 1 december 2013

Sockar

Jag brukar inte sticka så mycket sockar av någon anledning, mest små sockar till tomtar och bebisar, men efter att ha stickat dessa tunna sockar känner jag att det är dags att ge sig på lite svårare sockmönster.

De är stickade i Svarta Fårets Let´s Knit med aloe vera och beskrivningen fanns på insidan av banderollen. Jag stickade på stickor 3, fast rekommendationen var 2½, så de blev liiite stora. Sockorna blev inte likadana och jag funderade länge på vad jag tycker om det. Jag har ett nystan till så jag kan ju sticka en till socka och få två likadana, men jag har lite annat att göra just nu så det får vänta om jag bestämmer mig för det.
Fast å andra sidan så har jag inte blockat eller tvättat dem ännu. Jag tänkte att jag skulle valka dem lite försiktigt för hållbarhetens skull och då kan de ju krympa lite grand. Annars får jag väl ge dem till någon med lite större fötter än jag. Eller så får jag lufsa runt i lite långa tår ^^.
Jag har inte stickat hälen på detta sätt förut, med förkortade varv, men passformen är perfekt och snygg också tycker jag. Inte var det svårt heller. Det är bra.

Petronella

P.S Idag tappade jag om min glögg eftersom den fått lite grums och fällningar i botten. Så nu är den så klar och fin och luktar sååå gott. D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar