torsdag 19 december 2013

Vi närmar oss jul...

Döm om min förvåning när jag kom ut i hallen i onsdags morse och fick se Amazon i tomteluva!
Det trodde jag aldrig skulle hända. Sömndrucket frågade jag vad som hade tagit åt henne.
- Tja, det är väl sån där julstämning eller vad det kallas, svarade hon buttert.
- Jaha, ja. Och sedan när har du brytt dig om julen? Du ska ju bara vakta huset. Och vem har du fått luvan av?
- Om du absolut måste veta det så fick jag den av Oswald. Och varför skulle jag inte kunna vakta huset i tomteluva?
- Nej, visst det är sant, sade jag trött. Vakta på du. Det gör du så bra.

Senare log jag lite för mig själv och tänkte att det finns hopp om mänskligheten om till och med buttra Amazon har fått sig en släng av julandan. Men vad i hela friden hade Oswald fått luvan ifrån? Då kom jag på att jag hade ertappat honom bland nystanen i mitt garnskåp. Jag gick dit för att titta, och jajemen, där satt han och tryckte.
- Oswald, din lilla garnfetischist! Vad gör du? Stökar du till bland mina nystan?
- Nej, svarade han lite skamset.
- Vad gör du här då?
- Gosar lite... och garnfetischist kan du vara själv. Jag såg nog hur du dreglade över din fyndkasse i söndags.

Ja, då skämdes jag lite och mindes de fina garnerna jag köpte av Stick o Sy för halva priset.
Härliga sjalgarner. De två härvorna till vänster innehåller silke och är supermjuka. De kommer att bli snygga tillsammans med något hallonrött garn.
Och idag kom min kära mor hit med "lite garner bara" som hon haft med sig från Cypern.
200 gram ull/akryl-garn. Perfekt till sockor och slippers och 250 gram ullgarn. Lovely!

Man ska inte kasta sten i glashus. Eller hur var det.

Ha en fortsatt skön december med lagom mycket stök!

Petronella



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar