söndag 5 januari 2014

Årets första

Årets första alster blev en sned och vind, men ack så praktisk (och ganska snygg) kaffeväska.
Kanske är det lite som min kasse 2014 kommer att bli? Lite snett och krokigt, men fyllt av en massa bra saker? Är detta året då livskassen fylls på med en massa bra saker? Ja, det känns så.
     Jag brukar vara försiktig med nyårslöften. Jag lyckas ändå väldigt sällan att uppfylla dem. Ni vet, träna mer och köpa mindre med garn. Det är kört redan från början. En sak lovade jag mig dock för ett par år sedan, och det var att återvinna och återanvända mer. Att skapa nytt av gammalt. Och det var verkligen inte svårt att uppfylla det löftet, så det har liksom hängt med under fler år och kommer förmodligen att följa med mig i graven. Det är så roligt att fundera på vad man kan göra med en gammal burk eller ett tomt kaffepaket eller vad det nu är. Tack snälla mamma för alla tomma kaffepaket jag får!!
     När äldste sonen skulle åka hem till sig efter jul- och nyårsvistelsen här så fick jag en gammal t-shirt som gjort sitt. Den är redan klippt och nystad till trasgarn.Den kommer bli en del av något nytt och fint.
     När jag ändå satt vid symaskinen idag så passade jag på att laga min gamla favoritklänning.
Den blev som ny! Perfekt! Då kan jag bära och kliva in i det nya året med glädje och tillförsikt och en prickig klänning!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar