söndag 26 januari 2014

Att sjunga långsamhetens lov

Jag nålbinder, alltså finns jag.


Men nålbindning går långsamt och långsamhet är vad jag behöver just nu. Varför då? Jo, jag jobbar heltid som lärare samtidigt som jag studerar på halvtid. På distans förvisso, men ändå... Därför kan det understundom ta lite längre tid mellan blogginläggen ett tag, eftersom jag inte hinner handarbeta i den omfattning jag skulle vilja. Men hav förtröstan du trogne läsare! För att inte fastna i det alltför snabbt snurrande hjulet så tar jag mig stunder då jag långsamt, långsamt färdigställer något projekt. Som till exempel dessa sockor som ska vara med på en utställning i maj. Mer om det lite längre fram när det förhoppningsvis är för varmt att ha dem på fötterna.

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar