lördag 24 maj 2014

En löparväska till

Om du nu trodde att jag börjat löpa eller springa så trodde du fel. Nej, min Bondekofta har vuxit ur sin projektväska och då var det ju bara till att göra en större. Den här gången använde jag, förutom en cottolin-löpare jag aldrig använder, en urvuxen jeansskjorta som jag slaktade.
Jag sprättade upp knappslåarna, sydde igen sömmen, och sprättade bort en ficka som blev perfekta handtag och väskficka. Jag lät tryckknapparna sitta kvar på handtagen. Då kan man knäppa ihop dem när man är ute och går eller cyklar och behöver inte vara rädd att stickningen eller virkningen ramlar ur. Dessutom är det ju så snyggt med pärlemorknappar!
Ett par gamla manchesterbyxor blev av med en bakficka som jag satte på andra sidan.
Precis som med den förra "löparväskan" sydde jag en botten genom att sy två tvärsömmar. Än en gång, superenkelt och superpraktiskt. Dessutom har jag inte lagt ut en enda krona mer än på sytråden. Bra för miljön dessutom. Det gillas!

Petronella


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar