fredag 16 maj 2014

Piccadill pullover

Idag stötte jag på en jättesnygg tröja av en slump. Jag skulle hjälpa en elev med att hitta fakta om Piccadilly Circus i London. Jag fick då frågan vad piccadilly betyder. Piccadill är en slags halskrage eller halssmycke som var på modet för länge sedan, typ 1600-tal, kanske kommer det därifrån, höftade jag till med. Och för att bättre kunna förklara bild-googlade vi på piccadill. Visst fick vi fram fina bilder, men det dök också upp en fin pullover som jag förälskade mig i på direkten.
Hur fin var inte denna??
Fler bilder finns på Nutty creations där denna bild är hämtad. Klicka här så kommer du direkt till pullovern. Men det fanns en massa andra fina saker också på hennes blogg. Den kan bli en ny favorit.

Ja, tänk så det kan bli. Ett engelska-projekt ledde fram till en ny förälskelse.

För min egen del så har jag just lämnat in en hemtenta, så den här veckan har det inte blivit mycket stickat. Men nu tar jag studiepaus några dagar och kommer att toksticka på min bondekofta.

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar