lördag 14 juni 2014

Babykofta in progress

Jag har blivit bonusfarmor!

Den andre juni kom det lilla underverket som fått namnet Saga. Och som den sticktokige bonusfarmor jag är så lade jag alla andra projekt åt sidan och började på en liten kofta. En Seamless Yoked Baby Sweater stickad uppifrån och ner. Jag tror den blir bra till hösten.


Eftersom jag inte kunde hejda mig rotade jag runt i mitt garnförråd för att hitta ett lämpligt garn. Tänkte att två nystan av Hjertegarns Palino (merinoull) skulle räcka. Det gjorde det inte. Det räckte inte till ärm nummer två. Så nu har jag paus från koftan, men bara tillfälligt, bara tills det dimper ner ett nystan i brevlådan. Och idag har jag köpt jättefina träknappar som jag tror kommer matcha fint.

På måndag börjar jag en fyra veckor lång första praktik som präst. Det ska bli urkul och spännande. Kanske kan det bli lite tågstickning till och från församlingen om Veolia och alla de andra tågmänniskorna kan komma överens snart.

På återseende!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar