lördag 5 juli 2014

Godisspindel

När jag var på Cypern i höstas så började jag på en spindelsjal som nu äntligen är färdig.
Den är virkad i Tilda och det gick åt tre och ett halvt nystan. Den här gången virkade jag en stolprad runt sjalen i bottenfärgen och en liten uddkant i rosa. Den ser precis ut som de där sura godisflaskorna i färgen, och är full av virkade "spindlar", därav namnet.
Mönstret är som vanligt hämtat från Garnstudio. Fast jag gör den inte så stor eftersom jag gillar att ha sjalen så här.
- Ta kort på sjalen, sa jag till maken.
- Ja, det gör jag ju, sa han.
Jag vet inte, jag... Han verkar mest vilja visa den nymålade fasaden. I alla fall... Han tog ett kort i alla fall... och klänningen är ju fin ^^.


Har haft en underbar lördag med familjemys, jordgubbar, cykeltur, sommarprat och utomhusstickning. Kan inte låta bli att citera psalm 754:
"Nu är det härligt att leva..."

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar