söndag 21 september 2014

Nytt på bloggen

Jo, du läste alldeles rätt. Bloggen har bytt namn. Eller, fått ett tilläggsnamn, Credo, som betyder jag tror.

Jag har länge känt mig lite låst och fast i min egen blogg. Jag har många gånger velat skriva om saker som inte riktigt passat in i bloggens tema. Men nu känner jag att det är dags att bredda den lite och kanske få möjlighet att skriva om det som upptar väldigt mycket av min tid just nu - nämligen mina präststudier och mina funderingar i trosfrågor. Det är ju inte så att jag inte handarbetar och pysslar längre, utan det är bara det att jag inte hinner ta foton och blogga på samma sätt som förut. Mycket beroende på att jag jobbar 80% och samtidigt pluggar på helfart.

Jag hoppas att ni som tidigare läst min blogg kommer att fortsätta läsa den och ha förståelse för att pyssel- och handarbetsinläggen kommer att bli färre. Kanske kan jag nå nya läsare, vem vet?

Lakritströjan är för övrigt både klar och invigd. Bilder kommer förhoppningsvis... Nu håller jag som bäst på med en doppresent till mitt bonusbarnbarn och vad det är vill jag ju inte avslöja än...

Pax Vobiscum!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar