söndag 5 oktober 2014

Liten sömlös kofta

En liten ljungfärgad Seamless yoked baby sweater är färdig.
Denna lilla skapelse är stickad i det mjuka Palino från Hjertegarn med stickor 3,5 och det gick åt 2 nystan och några meter. Garnet består av 100% merinoull och är en njutning att sticka i.
Den mörka nyansen räckte bara till en ärm och jag fick inte tag på något mer nystan, så det var bara till att repa upp och randa med en annan nyans. Men det blev ju också bra. Än en gång en uppifrån och ner-stickning. Har ni inte listat ut det än så kan jag tala om att jag inte gillar att sy ihop plagg. Faktiskt gillar jag det inte så mycket att jag nu för tiden nästintill ratar bort mönster med montering i.

Mottagaren av koftan är lilla Saga som döptes förra söndagen i Runstens kyrka av präst Johanna.
Hoppas att den kommer väl till pass. Och gör den inte det så hade jag väldans trevligt medan jag stickade den. Det var så skönt att sticka något som snabbt blev färdigt. Jag behövde det just nu. Göra något färdigt. Avsluta liksom.

Och nu är detta inlägg slut. Men det kommer fler....

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar