fredag 17 oktober 2014

När det inte blir som det var tänkt att det skulle bli

Eftersom jag inte har så mycket tid över till handarbete nu för tiden, eller möjlighet att lägga ut så mycket pengar på garner som jag egentligen skulle vilja köpa, har jag bestämt mig för att inte påbörja något nytt just nu utan göra klart gamla projekt som ligger. Ufon, ni vet. De dåliga samvetena i påsarna i hörnet. Min trekantiga sjal ligger just nu på blockning. Och den blev verkligen inte som den skulle. Trekantig sjal. Jo, visst. Min ser ut som en fladdermus. Kanske var det därför den har tagit sån tid. Jag insåg rätt snabbt att den inte blev som bilden på mönstret. Så varför fortsatte jag? Kanske för att garnet är så härligt att ha i händerna. Viking Nordlys i blå och turkosa nyanser.

Jag tittar på sjalen lite på avstånd och funderar på hur jag ska göra. Repa upp? Ha den som den är? Den lär ju vara varm och skön ändå. Blocka om den och försöka tvinga fram en form? Nej, det sista faller bort.

Om jag tycker att den fyller en funktion när den har torkat blir det ett inlägg. Blir det inget inlägg, ja, då vet ni vilket öde den fick gå till mötes. Att bli något annat...

Häpp!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar