onsdag 26 november 2014

På tillväxt...

... är både hyacintlökarna i muggarna...
... och uggletröjan...
... i det fantastiska garnet Alfa från Sandnes.
Har börjat på andra ärmen, men den fick inte vara med på bild, så snart är det dags för oket OCH UGGLORNA! Eller som det står i mönstret: Here comes the owls!
     För första gången stickar jag en brun tröja. Men jag blev alldeles förälskad i garnet när jag först såg det och kände att jag äntligen hittat mitt ugglegarn. Det var längesedan jag köpte mönstret till Owls, men nu är den på gång. Precis som hyacinterna. Jag tänker att de kommer att slå ut på söndag, på första advent, kyrkoårets första dag, den dag då fastan börjar, den dag då vi börjar vänta på ankomsten av den smorde, Messias, frälsaren, Fredsfursten, den förste. Han som är med oss från början till slut, han som är början och slutet. Alfa och Omega.

Önskar er ett gott nytt kyrkoår och en fridfull första advent!

Petronella

P.S Läs gärna Sakarja 9:9-10, söndagens gammaltestamentliga text D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar