fredag 30 januari 2015

Inte bara studier

Man kan ju inte bara studera. Ibland måste man ju ta en paus och låta hebreiska prepositioner och suffix smälta in.
Jag har tagit med mig ett pausprojekt till mitt studentrum i Eslöv. Det tar jag fram lite då och då när jag tycker att hjärnan behöver vila. Det är en spetssjal i en fantastisk shetlandsull i en underbar mörk cyklamenfärg. Tyvärr gör inte bilderna färgen rättvisa (tagna med min gamla mobiltelefon).
Mönstret är från en Allers, men jag vet tyvärr inte vilket nummer eftersom mönstret är urklippt ur tidningen. Garnet är Shetlandsuld från BC Garn. En härva är 450 m och jag räknar med att den ska räcka. Jag satte banderollen på nystanet efter att jag nystat härvan för att inte glömma vad jag stickar med. Har ju liksom inte bara ett projekt på gång ^^. Jag stickar med stickor 4 trots att garnet rekommenderar mycket mindre, men jag vill att den ska bli lite lös och skir. Nu ser den ut som skrufs, men blockningen kommer göra susen, det är jag helt övertygad om. Garnet köpte jag hos Ariadnes garn och kuriosa i Kalmar tillsammans med dessa underbara härvor med Kampes tvåtrådiga ullgarn.
De ska så småningom förvandlas till en kofta. Koftan Siri av Linnéa Öhman. Men först ska jag sticka sista ärmkullen på min Bondekofta när jag kommer hem. Nu måste den bli färdig. Punkt slut! Siri får bli min morot och spetssjalen får nog stanna i Eslöv. Annars blir nog inte koftan färdig... Men en tågstickning behöver jag ju ha med mig. Eller? Man kan ju inte läsa i tre timmar...

Ha det gott!

שָׁלוֹם

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar