torsdag 8 januari 2015

Snart påsk

Idag har jag haft framläggning och opponering på textinterpretationer. Det är alltid skönt när man kan lägga saker bakom sig och ge plats åt nya tankar. När det var klart var jag lite hjärntrött och insåg att jag behövde göra något annat en stund. Så jag drog maken ur TV-soffan (trots att det var Tour de ski) och vi började plocka undan julen. Lite tidigt jag vet, men jag hade den där känslan kvar i kroppen av att vilja lägga undan saker och få saker gjorda. Vi blev nästan färdiga. Nu står alla julsakerna i gästrummet och glor och undrar när de ska få flytta in i kartongerna igen. En annan dag, sa jag och stängde dörren.

Sedan fick jag ett samtal som triggade igång mig. Det är så typiskt mig. Ett ord, en bild, ett samtal och så är processen igång. Just nu skulle jag behöva ställa in hjärnan på pluggfrekvensen, men den bara hoppar över den idag. Istället rattar den in sig på "sticka-påskpynt-frekvensen". Knappt hade vi raskat ut julen innan det var dags alltså. Kan man sticka julkulor kan man väl sticka påskägg också. Ja, så nu sitter jag och fnular och grunnar med de tunnaste av stickor och stickar påskägg fast jag borde plugga istället.
Jag skriver ner efterhand vad jag gör så jag inte ska glömma. Det som är så härligt med påsken är att man kan gå loss med färgerna helt ohämmat. Jag lovar, det kommer bli många stickade påskägg i år som får samsas med alla de virkade påskäggen jag gjort innan.

Vilken tur att Jesus uppstod på påskdagen så vi får fira påsk och sticka färgglada påskägg!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar