måndag 9 februari 2015

Kofta, krims krams, kaffe och gloskort

Jag har stickat klart min Bondekofta i helgen!
Tyvärr glömde jag datorn i Skåne i fredags och idag har jag åkt ifrån kameran med bilderna i. Så nu är jag i Skåne med dator, men utan bilder. Typiskt mig. Men jag ger er en liten mobilkamerabild på oket så länge.
Den blev lite för stor och jag har gjort några missar här och där, men den är oerhört varm och skön. Mer om garn och mönster och annat i ett inlägg längre fram när all teknisk utrustning är på samma plats ^^.

Anna och jag ägnade flera timmar i lördags åt att tillverka örhängen. Pärlorna kom fram ur sina gömmor och vi skapade loss med både gammalt och nytt. Hur kul som helst. Som vanligt tyckte jag att själva kompositionen och klurandet på vilka färger och former som skulle passa ihop var roligast. Att sedan få prova och se hur resultatet blev var ju förstås också skoj. Anna tillverkade hängen på löpande band, så de flesta är faktiskt hennes. (Ja, ännu en usel mobilbild)

Annars rullar studentlivet på med glosor till kaffet och insekutiva imperfektformer.
Jag har tillverkat gloskort för att lätt kunna ta fram några och träna när jag får en stund över. Den börjar bli tjock nu, korthögen. Kanske kan någon se vilka ord som är framme? Tre ganska vanliga ord i Gamla testamentet. Tyvärr finns det inget ord för kaffe på klassisk hebreiska. Man drack tydligen inte kaffe i Israel och Babylonien för en sådär 2500 år sedan. Märkligt.

Kram på er!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar