tisdag 21 juli 2015

Fjärilssjal

På sommaren tycker jag att det är skönt att jobba i bomull och bomullsgarner. Den här sjalen är virkad med virknål 2,75 i ett merceriserat bomullsgarn i två nyanser. Kornblå och mörkt marinblå.
Mönstret till sjalkroppen är Butterfly Stitch Prayer Shawl och finns gratis på Ravelry. Jag virkade till härvan tog slut, bytte färg och virkade en kant som passade. Udden är virkad lite på frihand.
För övrigt kan jag nämna att jag idag har varit mamma i 25 år. Grattis Jesper!! Jag var 16 år, 8 månader och 3 dagar när han föddes. Han kom ut ur min kropp, tog ett djupt andetag och gäspade och tog oss alla med storm innan han gav hals. Jag är så oändligt tacksam att jag som 16-åring sade ja. Ja, till det lilla livet och uppdraget som förälder. Det har jag aldrig ångrat. Mina tre barn har varit min största källa till glädje, även i svåra stunder. Visst är man trött, arg och orolig ibland, men ack vilken gåva barn är. Tack till mina tre barn för att jag får vara er mamma! Tack för att ni har berikat mitt liv med så många nyttiga erfarenheter och känslor av alla de slag! Tack för allt ni lär mig!

Kram Petronella!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar