söndag 22 november 2015

Tumvantar

Jag har stickat ett par tumvantar till min dotter. Ett par hitte-på-vantar i hennes favoritfärger.
Garnet är Drops Cotton Merino och till denna nioåring gick det åt nästan ett helt nystan svart, några meter natur och ett femtedels nystan rosa Palino från Hjertegarn. Jag använde mig av strumpstickor nr 3. Det är några fel i mönsterrapporten vid ena tummen och så, men hon är nöjd och då är också jag nöjd.

Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här i november, men det var lite för ljust ute idag så vantarna ser blå ut. På den översta bilden ser man dock att de är svarta, men det syns ingen skillnad på det vita och rosa. Hur eller hur... ett par vantar har det blivit trots allt skrivande och läsande.

Idag är sista söndagen på kyrkoåret. Domssöndagen. Vaksamhet och väntan.

Nu väntar jag på advent. Årets mysigaste tid. Tjuvstartade idag med att plantera en adventsgrupp med hyacint och vit vinterglöd. Det kommer dofta fint om en vecka. Och då ska jag provsmaka årets glögg från Blossa som stått länge och väntat...

Ta hand om er!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar