fredag 18 december 2015

God Jul!

Det lär inte bli något mer inlägg före jul eftersom allt jag knåpat ihop ska ges bort. Och jag vill ju inte avslöja någonting redan nu... Men en liten sneak peak får ni här.
Jag har fäst små tags i julklapparna så mottagarna vet vad det är för garn och hur de ska tvättas. Det tycker jag är en service man kan ge. Det skulle ju inte vara kul för varken mottagaren eller mig om plagget förstördes i första tvätten.

Innan jag tar jullov ska jag skriva klart min kandidatuppsats i bibelvetenskap så jag kan njuta lite av julen i år. Det var dåligt med den varan förra året.

Stora julkramar till alla mina läsare. Hoppas att ni får en riktigt härlig jul.

När första ljuset brinner står julens dörr på glänt, och jubelpsalmer klinga i helig tid advent
När andra ljuset glimmar vi höra löftets ord, om konungen som kommer med frälsning till vår jord
När tredje ljuset tändes i kulen vintertid, vi höra himlens klockor som ringa fröjd och frid
Vi ser i fjärde ljuset en stjärna underbar, som ger på tiden gåtor, ett evighetens svar


                                                                              Helga Borhammar
Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar