fredag 15 januari 2016

Stick-sug

Surfade runt på Ravelry sökandes efter en fin kofta att sticka till Anna. Min dotter vet vad hon vill ha och beskrev koftan hon önskar sig. Hon vill ha fler färger än två och en knäppning längst upp med tre knappar. Efter ett tag hittade jag den här fina koftan - Minimalsen från norska Malsen og Mor och blev förälskad på direkten. Dessutom stämmer den perfekt med hennes beskrivning. Knapphål gör man ju så många man vill.
Bilden är lånad från deras Ravelrysida där man också köper mönstret för 50 norska kronor. Men det får det vara värt. Nu slipper jag hitta på ett mönster själv (vilket förmodligen skulle ha fördröjt projektet med så lång tid att hon skulle vuxit ur koftan för länge sedan). Där finns för övrigt många plagg att dregla över...

Den finns i storlekarna 1 upp till 10 år och jag tycker de små fåglarna är bedårande. Anna tyckte också den var fin. Toppen. Nu hoppas jag att jag har garn i mitt lager som räcker till och inte kliar. Den här gången ska jag INTE sticka en kofta som blir liggandes i hennes låda. Det finns en vuxen-modell av koftan också. Den är minst lika fin.

Med detta inlägg vill jag också hylla Ravelry en smula för deras sökfunktioner. Jag sökte på top-down, 4-12 år och cardigan och kunde börja botanisera. 

Så årets första stickutmaning blir att sticka på norsk. Men det ska nog gå.

Trevlig helg!

"Du är dyrbar för mig." Jes 43:4

Petronella



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar