måndag 14 mars 2016

African flowers

Har du såna här små nystan över hemma?
Kasta dem inte. De kan vara bra att ha till en massa saker. Men framför allt är de perfekta till att virka en blomstervariant av mormorsrutan - African flowers. Jag har skrivit om dem förut, och lite då och då virkar jag några stycken när jag får lite restgarner över.

Jag har just nu 36 stycken som jag inte vet vad de ska bli. Kanske en filt eller kudde? Eller en flodhäst? Eller en boll? Eller en mössa? Det här projektet har ingen deadline, det löper på och är det perfekta restgarnsprojektet.
Här har du en bra beskrivning på hur man gör dem, den tittade jag på första gången jag virkade en.
Till mittenfärgen går det åt nästan ingenting, ca en meter, så kasta inte minsta lilla nystan. Rätt var det är vill det bli en prick i en afrikansk blomma ^^.

Petronella

Psst... det blir lite trådar att fästa, men om man fäster dem på direkten, innan man börjar på nästa blomma, så blir det inte så jobbigt sedan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar