onsdag 27 april 2016

Sånt som gör en glad

Fina band

Annas randiga kofta är nästan klar och snart är det dags att klippa upp den. Som en liten pepp att verkligen göra den färdig började jag idag att leta efter fina band att kanta insidan av knappbandet med. Hittade inga i min bandlåda. Då gick jag in på Majas Manufaktur och letade där. Jag vet nämligen att det finns många fina band hos henne. Ville ha allihop. Kunde inte välja så jag beställde två olika. Går ju alltid åt liksom. Och så får jag se vilket som passar.

 
Maja är verkligen supersnabb. Ikväll fick jag mail om att de redan var på väg. Sånt blir man ju också väldigt glad över. 

Nåt annat som gör mig glad är att jag nu är ikapp med våren. Vi börjar komma överens, dygnets ljusa timmar och jag. Min biologiska klocka tickar jämnt med våren just nu och det gör att saker och ting blir både lättare och roligare. Så att snön föll häromdagen och att vindarna blåser kalla gör mig ingenting. Jag och livet är överens igen. Om ca fem veckor är terminen slut och jag kan ta ut min teologie kandidatexamen. Några saker ska förstås falla på plats innan dess, men ett delmål är inte jättelångt borta. Det är också sånt som gör en glad. 

Säkert har du saker som gör dig glad. Fundera över vad eller vilka det är. Ägna en liten stund åt att tänka positiva tankar och se om det olustiga aprilvädret blir lite mindre olustigt. Vi kan ändå inte göra något åt saken.

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden. 
Amen.

Petronella
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar