fredag 10 juni 2016

Mellan två yrken


Idag fick jag en bukett och 40 kramar från 40 underbara förstaklassare som jag delat vardag med i två veckor. Dessa kramar värmde så gott och jag kommer att leva på dem länge.

I december 2014 gjorde jag min sista dag som lärare innan mitt liv som student tog över på heltid. Även om jag ser fram emot att jobba som präst och det är verkligen det jag vill nu, så är det fortfarande roligt att arbeta i skolan. Jag har saknat mötet med eleverna. Därför har det varit extra kul att få möjligheten att vikariera som lärare den här terminen när studierna gått på halvfart och uppleva de där mötena lite då och då.

Och nu sitter jag och förbereder mig för söndagens arbete - två gudstjänster som tjänstebiträde (veniat). Jag filar på predikan, skriver förbön och sjunger igenom psalmer och kyrie.

Snacka om att ha foten i två arbeten samtidigt.

Underbart! Jag är så tacksam!

Petronella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar