tisdag 6 december 2016

Mysteriestickning i advent

För första gången har jag alltså gett mig på en mysteriestickning, Kammebornias Adventssock-KAL (Knit Along). I fredags släpptes ledtråd nummer 3 och den gick ganska fort att sticka. En jättevacker hällapp med en stjärnblomma.
Så här såg sockorna ut när jag hade stickat ledtråd nummer två klart på den ena sockan.
Jag stickar bägge sockarna parallellt för att få dem likadana och för att man hinner det mellan mönsteruppdateringarna. Även om man inte har så mycket sticktid. Garnet är ett sock-kit från Moods of Colors i garnet "Soft sock" (75% merino, 25% nylon) och jag stickar med stickor 2,25. Mer detaljer utlovas här på bloggen när de är klara, men jag kan berätta att garnet är fantastiskt, varje maska är en njutning.

Det ser ut som svart på bilden, men det mörka garnet är mörkgrått. I påsen ligger ett ljusgrått garn som jag ännu inte använt. Ser verkligen fram emot häl och fot nu. Håll med om att ett juligare sockskaft får man leta efter ^^.

Medan jag väntar på nästa ledtråd så stickar jag på små julklappar och på dotterns kofta, min tredje Siri.

Ha det gott i adventsstöket!

Petronella

3 kommentarer:

  1. Åh så fina sockar du stickar!
    Tack för hälsningarna i min blogg. Snart känner vi varann lite ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig blogg!! Min man är också präststuderande och jag är handarbetstokig så här verkar finnas mkt intressant att läsa!:)
    Sockarna kommer säkert att bli jättefina! Den gröna färgen är fantastisk och mönstret väldigt fint!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du hittat hit! Det blir inte så mycket bloggande under studierna, men då och då så tar jag mig tiden. Handarbetet är ett sätt att överleva alla teoretiska och akademiska studier :)

      Radera