tisdag 3 januari 2017

Ny Diamantmössa

När hjärntröttheten slår till och teologi, hermeneutiska regler och bibelhebreiska dansar jenka i hjärnan får man ta en skogspromenad i en ny mössa. Det är sedan gammalt.
Min lila gamla trotjänare, min första diamantmössa, hade gjort sitt nu och jag var tvungen att virka en ny. Min dotter skulle inte vistas tillsammans med mig utomhus annars ^^. Det är samma gamla vanliga mönster som alltid när jag virkar mössor. Vet inte hur många Diamantmössor jag virkat nu. Sju.. eller åtta kanske... Fort går det och roligt är det. Mönstret finns gratis HÄR. Behöver man hjälp med klustervirkningen finns en jättebra tutorial HÄR som visar hur man gör. Eftersom den är "dubbel" värmer den gott.

Den här är virkad i Nettos Stefanie (100% ull) och det gick år två nystan a´50 gram. Kanten är virkad med ljusgrå och mörkgrå rester. Virknål 5 mm.

Vi ses på andra sidan tentan (som förhoppningsvis är min sista vid Lunds universitet). Håll alla tummar ni har så pluggar jag vidare.

Petronella

1 kommentar:

  1. Vilken fin mössmodell!! Skönt med en promenad mitt i hebreiskan. Min man läser bibelgrekiska, han skulle nog också behöva en skogspromenad i en sån där diamantmössa.. ;)

    SvaraRadera